Vieš, že kupuješ reklamu?

S našimi klientami veľmi často riešime to, že nie vždy presne vedia, s kým vlastne komunikujú. Kto sú ich fanúšikovia a zákazníci. Inak povedané, tak po našom marketingovom 😀 “Nepoznajú svoju cieľovku”. ( Zneje ti to povedomo? 😉 Verím, že jo. ) 

Prečo je to dôležité? Pre čo najzrozumiteľnejšie a najjednoduchšie vysvetlenie ťa vezmem do predajne s tlačou. Vedela si, že keď si kupuješ akýkoľvek časopis, tak si vlastne kupuješ reklamu? Zaručene vieš vymenovať zfleku rôzne tituly s rôznym zameraním – Eva, Emma, Zdravie, Život, Dobré jedlo, Svadba, Dieťa, Môj dom, Urob si sám, Záhradkár atď.

Možno máš aj ty sama nejaké obľúbené, ktoré si zvykneš kúpiť. To základné tématické zameranie je nám asi jasné, že ženský magazín si kúpi žena alebo, že titul venovaný materstvu a rodičovstvu si kúpi pravdepodobne mamička. Poďme ale hlbšie a vezmime si na mušku dámske magazíny. Je ich hneď niekoľko. Každý je pre ženy a môžeš si v nich čítať o veľmi podobných témach. A predsa sú iné! A predsa si mladšia čitateľka skôr vyberie Evu či Emmu a staršia siahne skôr po Madam Eva. Pretože aj keď sú obe ženy, ich záujmy sa líšia. A to čo zaujme slobodnú študentku už nezaujme lekárku, ktorá má doma manžela a dve deti.

Kupuješ si reklamu?

Tomu odpovedá aj reklama umiestňovaná v jednotlivých tituloch a tým sa nemyslí iba tá očividná reklama na kozmetiku či fashion značky, ale týka sa to aj tzv. natívnej reklamy, ktorá sa schováva v textoch. Týka sa to aj tých textov, ktoré vypĺňajú ten priestor, ktorý tam pomedzi tú reklamu ostal. Lebo každý časopis je vo finále iba obsahová reklama. Cez HODNOTNÝ obsah, ktorý čitateľovi dáva pridanú hodnotu informácie, relaxu a pod. si spolu s ňou kupuje aj tú reklamu. Dobrovoľne. Nenásilne. A pamätáš, keď si si kúpila časopis kvôli tomu, že ku nemu bola pribalená zubná pasta alebo gumičky do vlasov? Tá značka, čo to tam pribalila, si za to normálne zaplatila. Čiže si si tú reklamu doslova kúpila! 😉 

Tak čo, budeš sa odteraz na časopisy pozerať inak? :-)) Aký “časopis” potrebuješ písať ty pre svojich followerov? Čo ich zaujíma? Čo ich trápi? Aké sú ich radosti a starosti? Čo sa im páči? Akú “reklamu” by si od teba mohli byť ochotní kúpiť? Skús sa nad tým zamyslieť, som presvedčená, že ti prídu nejaké nápady. 





Vybuduj si zarábajúcu značku s Klubom Clemènce.