Jednoduché a cool šablóny pre tvoju grafiku

Na našom Patreone sme pre teba pripravili  šablóny, ktoré si pohodlne môžeš upravovať v Canve.

Pokiaľ si už o Canve počula, si tu správne. A nemusíme ti vysvetľovať, prečo je taká super :). Možno ju len poznáš z počutia, možno si v nej už celkom profík. Si si ale istá, že ju vieš využiť naplno?

V tomto článku sa dozvieš:

  • či používaš správny formát na príspevky,
  • či tvoríš príspevky len aby boli pekné alebo aj predajné a pomohli ti pri budovaní tvojej značky.

Ak už konto v Canve máš, paráda! Ak nie, veríme, že sme ťa práve motivovali si ho založiť (stačí ti na to tvoje Google alebo FB konto a si s nami v hre!).

Aby sa ti to ľahšie predstavovalo, šablóny sme uvádzali na svadobnom ateliéri Wedding Couture, ktorý nám bude slúžiť ako príklad.

Pre stiahnutie šablón, ktoré sme pre teba pripravili sa pridaj na náš Patreon. Stačí ti základné členstvo, ktoré ti otvorí dvere našej „kuchyne“, alebo si môžeš vybrať aj variantu s konzultáciou s nami za výhodnú cenu! Postup však vieš využiť aj na akúkoľvek inú free šablónu. 🙂

Ukáže sa ti takéto okno:

Budeme sa rozprávať aj o “NÁHĽADE IG profilu, resp. NÁHĽADOVOM ŠTVORCI (feed preview), myslíme tým toto:

Pár úvodných slov predtým, než sa do toho s nadšením pustíš :).

  1. Šablóny sme pre teba vybrali z ne-pročkovej verzie Canvy, čiže ich vieš veselo používať aj s Canva účtom zadarmo.
  2. Použi ich pokojne pre potrebu Instagramu aj Facebooku.
  3. Určite tvojmu bystrému očku neunikol rozmer 1080px x 1350px, t.j. pomer 4:5 (a nie štandardný štvorec 1080px x 1080px, čo je pomer 1:1).Prečo je to tak?

    Formát 4:5 zapĺňa viac miesta na obrazovke pri skrolovaní a tvoj sledovateľ keď uvidí tvoj post, nie je lákaný ďalším postom konkurenta pod tebou a nepreklikne sa naň.
    Povedali sme si o tom bližšie aj v tomto PRÍSPEVKU.

  4. Z vyššie uvedeného dôvodu sa snaž svoju grafiku (hlavne ak máš nápisy alebo rámčeky situovať do stredu príspevku, aby ti ich v náhľadovom štvorci zbytočne neorezalo).
    Príklad:

  1. V šablónach nájdeš:
    – stránka 1 – RECENZIA: zmeň fotku a text a máš pripravenú luxusne vyzerajúcu referenciu od zákazníka (ak ponúkaš produkty, pokojne v pozadí môže byť fotka produktu, ktorú si zákazník zakúpil, ak službu, foto služby).
    – stránka 2 – RÁMČEK s nápisom: vlož fotku svojho produktu či služby.
    – stránka 3 – NÁHĽAD CAROUSELU: čiže viacero fotiek v 1 príspevku (tie z náhľadu odporúčame použiť ako ďalšie, môžeš ich využiť až 10),
    – stránka 4 – NÁPIS s ukážkou foto (môžu – nemusia nasledovať ďalšie fotky do carouselu – pokojne aj tie z “ukážky foto”).
    – stránka 5 – foto v rámčeku (produkt, služba, o ktorej chceš v príspevku hovoriť).
    – stránka 6 – motto, ktoré súvisí s tvojim produktom alebo službou (prípadne krátky oznam). Pozor na veľkosť písma, aby bolo čitateľné z náhľadu.
  2. Odporúčame na striedačku využívať šablóny s klasickými fotkami a videami (reels – tu môžeš použiť šablóny ako “náhľadový obrázok” ej kej ej REEL cover. Nezabudni však upraviť veľkosť na 9:16. Ak zatiaľ nevieš ako na to, nič to! Naučíme sa to spolu v ďalších návodoch :).)

A čo je ešte veľmi dôležité pri tvorbe grafiky (v akomkoľvek programe)?

Maj konzistentný (tzn.stále rovnaký) vizuál tvojej značky (brandu).

Poďme si to opäť zhrnúť do bodov, aby si si ich vedela odškrtnúť :).

  1. Zvoľ si FONT (druh písma), ktorým budeš tvoriť svoje príspevky a grafiku. Budeš potrebovať font pre NADPIS, font pre TEXT a prípadne jeden OZDOBNÝ font na zvýraznenie slova. My sme si v tomto prípade zvolili:

  1. Zvoľ si farebnú paletku pre svoju značku (úplne ti postačí 1-2 farby, príp. ich odtiene). Nezabudni, na kontrast použitých farieb. Môže sa ti stať, že tvoj text bude veľmi slabo čitateľný.Použi malý trik.

    Na tomto WEBE si zadaním HEX kódov farby overíš, či sú dostatočne kontrastné a teda ľahko čitateľné (ak v tejto problematike ešte nie si doma nezúfaj, spolu sa všetko naučíme v ďalších článkoch).

Rozmýšľaš, že nevieš aké farby vybrať? Pokiaľ si si ešte nerobila analýzu svojej značky (aj tej sa tu budeme postupne venovať), na úvod ti postačí, keď do Pinterestu zadáš “brand color palette” a zistiš, či niečo s tvojou značkou “ladí”.

  1. Logo – nezabudni o svojich príspevkov sem tam vložiť aj tvoje logo, pattern (brand vzor, brand kód – o všetkých týchto pojmoch, aj ako si ich zadefinovať si povieme v článkoch) či vodoznak.Pripravili sme ti tento náhľad s poznámkami pre lepšiu orientáciu:

Nezabúdaj, že tvoja značka by mala vyzerať všade rovnako, čo sa týka farby, loga, fontov.

Či má zákazník s tebou skúsenosť na sociálnych sieťach, webe alebo v tlačenej forme pri darčekovej poukážke napríklad. Je to jedna z najdôležitejšich vecí pre budovanie značky a šírenie povedomia o tvojej značke.

Tak čo? Je ti všetko jasné?

Postup vieš samozrejme použiť aj na akúkoľvek inú free šablónu! 🙂

Tags:
,


Vybuduj si zarábajúcu značku s Klubom Clemènce.