Ako mám predávať, keď nechcem predávať?

Vzbudzuj vášeň! Vyvolávaj emóciu! Buď osobná! 

Si vravíš, že “Tak dík, toto mi moc nepomohlo…” :-/  Vysvetlíme si! 

Spomenieš si na nejakú reklamu Coca-Coly? Tie vianočné dobehnú snáď každého… 

Tu si dajme jeden doják rovno: Coca-Cola Christmas 2020

Táto tiež zahrá na city: Coca-Cola: Break Up

A pri tejto sa ja vždy musím na konci usmiať, kukni:

Coca-Cola – Happiness Factory (2006, Netherlands)

Schválne som dala tri, aby si si nemohla povedať, že to bola náhoda. Videla si v niektorej z tých troch ukážok výzvu, že: “Kúp si Coca-Colu!”:) Nebolo to tam, presne tak. Zato slzy na krajíčku či úsmev na tvári ti vylúdili, že? A máme to! Teraz už len, aby som ti povedala, konečne, že ako si máš urobiť aj ty reklamu, ako má Coca-Cola, čo? 🙂

Plechovka s Coca Colou

zdroj: pexels.com

Je to celé jednoduchšie, ako si myslíš. 🙂 Som presvedčená, že ak si si trúfla stať sa malým podnikateľom, tak máš vášeň. Poháňa teba a tvoj biznis. Veríš v to, čo robíš. Veríš, že to čo tvoríš, niekomu dokáže pomôcť, alebo ho potešiť. Si si vedomá toho, že niekomu môžeš vylepšiť život. Mám pravdu? ☺️ Tak poď, hovor o tom! 

Si záhradníčka a predávaš kurzy? Povedz to svojim followerom, ako krásne sa budú cítiť, keď sa budú v lete prechádzať po krásne rozkvitnutej záhrade, ( ktorú si svojpomocne vytvoria vďaka tvojím radám)! 

Máš obchodík s detským oblečením? Povedz mamičkám, aký to bude pre nich príjemný pocit obliecť svoje dieťatko do krásneho oblečenia z certifikovaných materiálov, vďaka ktorému budú navyše na fotkách vyzerať rozkošne! 

Si účtovníčka? Povedz svojim zákazníkom, aké to bude uvoľňujúce smieť sa na teba spoľahnúť. Že si nebudú musieť sledovať zmeny v zákonoch, a myslieť na byrokratické záležitosti a budú sa môcť tak radšej venovať tomu, čo ich skutočne baví a napĺňa! Vďaka tebe ušetria čas lebo sa na teba môže spoľahnúť.

Hovor o tom, čo robíš, prečo to robíš. Rozprávaj o tom, prečo to miluješ. Ľudia to vycítia a zamilujú sa tiež. 🙂

dve dievčatá a CocaCola

zdroj: pexels.com

Ak ti toto nejde, tak sa pýtaj: “Aký problém má môj zákazník a ja mu ho pomáham svojou prácou vyriešiť?” Spíš si to a hovor o tom! Ako svojim zákazníkom zlepšíš alebo zjednodušíš život? 

Áno, s týmto reklamy na Coca-Colu nepracujú, zato asi každý z nás v živote zazrel tie teleshopingové videá, kde lamentujú nad vytupenými nožmi, matracmi, z ktorých bolí ráno chrbát, alebo nechutným jedlom z parného hrnca. 

Ooo nie, nemusíš byť až tak teatrálna ako pani v teleshopingu, fakt nie. 🙂  Ak trafíš presne na strunku, tvoj zákazník tomu porozumie aj bez toho. A keď to podáš spôsobom tebe vlastným, vďaka ktorému sa bude aj on cítiť, ako obyčajný smrteľník, lebo pocíti, že: “Aha, nie som v tom sám/sama, lebo aha, veď tuto Majka má rovnaké problémy, a ešte mi aj ponúka riešenie!” No nekúp to! 

Coca Cola

zdroj: pexels.com

Skrátka, ľudia nakupujú viac pod vplyvom emócií, ako na základe racionality. To je prosto fakt. A to neznamená, že ho teraz musí marketing za každú cenu zneužívať. Využi to vo svoj prospech a pomôž svojmu zákazníkovi zjednodušiť mu život. Alebo mu ho rozveseliť či vylepšiť. Už podľa toho, čo ponúkaš. 🙂

Máš svoju vlastnú otázku! Neváhaj a pošli nám ju a my ti zodpovieme v našom Klube Clemènce! ☺️





Vybuduj si zarábajúcu značku s Klubom Clemènce.