Spoznaj a definuj svoju značku

Čau papaya! Z praxe vieme, že drvivá väčšina značiek sa zakladá s myšlienkou na to, ako bude znieť jej názov a krátko na to vzniká logo, ktorého je väčšinou názov súčasťou. Zamýšľaš sa, že či je to teda správny postup, keď o tom takto píšem? Veru, ak ideš zakladať vlastnú značku, ktorej názov ešte neexistuje, pozorne čítaj. A priprav sa na to, že z tohto čítania ti vyplynie domáca úloha.

Dajme si hneď príklad s názvami na zamyslenie: Oblečko pre chalanov vs. Peaky Boys. Hrnčeky od Marty vs. Martuša. Salón Renky vs. Wedding Couture. Handmade by Nikol vs. Svadobné jedinečnosti. Ktoré názvy na teba pôsobia lepšie, vyspelejšie, premyslenejšie a možno aj profesionálnejšie🙂

A teraz prakticky

Si vravíš, že okej, jasné, že tie druhé názvy budú asi to lepšie, ale ako sa ku tomu správnemu teda dopracovať?

Chce to kľud, čas, inšpiráciu, prechádzky v prírode, čas, inšpiratívne sprchy, rozhovory s podnetnými ľuďmi, znova čas, ale aj nápad. Ten čas ťa nepotešil? Nuž, ako sa vraví „that Rome wasn’t built in a day… hey, hey, hey“. 🙂  Ide tam o to, že si potrebuješ zodpovedať viacero otázok, nad ktorými sa musíš zamyslieť. Nie je to kvíz, kde buď odpoveď poznáš alebo nie. Odpovede sú iba v tebe. Pozitívnou správou je, že keď si tieto otázky zodpovieš, tak všetko ďalšie bude už omnoho jednoduchšie a rýchlejšie! V odpovediach nájdeš to správne korenie pre svoje podnikanie.

Pridaj sa do nášho Klubu Clemènce, stiahni si workbook, ktorý nájdeš v tomto článku nakonci, a pusti sa do toho! Tu máš ochutnávku:

  • Čo ťa motivuje ku založeniu tvojej značky? Aký príbeh má tvoja značka?
  • Aké sú hodnoty, ktoré majú poháňať tvoj biznis? Aké sú limity a hranice tvojej (budúcej) značky?
  • Aký je cieľ tvojej značky? Aké má značka vízie a dlhodobé plány?  (táto odpoveď má presahovať cez odpoveď, že cieľom bude zarábať peniažky 🙂
  • Na čo sa špecializuje tvoja značka? Čo robí tvoju značku unikátnou?
  • Aký pocit by mal mať zákazník tvojej značky keď uvidí jej produkt/ webstránku/ predajňu/ účet sociálnej siete?
  • Prečo budú ľudia nakupovať PRÁVE u teba
  • Čo považuješ na svojej práci za najinšpirujúcejšie?
  • Vďaka čomu by si chcela, aby bola tvoja značka známa?
  • Máš pre svoju značku vysnívanú spoluprácu? Dodávateľa, celebritu, čokoľvek..
  • Kto je ten, komu s radosťou predávaš svoje produkty či služby?
  • Popíš svoj ideálny deň v práci. Áno, už úspešne podnikáš so svojou značkou.
  • Keď pustíš uzdu fantázii a tvoja značka by mala nekonečné možnosti, ako by to s ňou vyzeralo?
  • Vymenuj cca 10 prídavných mien, ktoré by mali vystihovať pocit z pohľadu na tvoju značku.



Vybuduj si zarábajúcu značku s Klubom Clemènce.