29 mar Spoznaj a definuj svoju značku
Čau papaya! Z praxe vieme, že drvivá väčšina značiek sa zakladá s myšlienkou na to, ako bude znieť jej názov a krátko na to vzniká logo, ktorého je väčšinou názov súčasťou. Zamýšľaš sa, že či je to teda správny postup, keď o tom takto píšem? Veru, ak ideš zakladať vlastnú značku, ktorej názov ešte neexistuje, pozorne čítaj. A priprav sa na to, že z tohto čítania ti vyplynie domáca úloha.
Dajme si hneď príklad s názvami na zamyslenie: Oblečko pre chalanov vs. Peaky Boys. Hrnčeky od Marty vs. Martuša. Salón Renky vs. Wedding Couture. Handmade by Nikol vs. Svadobné jedinečnosti. Ktoré názvy na teba pôsobia lepšie, vyspelejšie, premyslenejšie a možno aj profesionálnejšie?
A teraz prakticky
Si vravíš, že okej, jasné, že tie druhé názvy budú asi to lepšie, ale ako sa ku tomu správnemu teda dopracovať?
Chce to kľud, čas, inšpiráciu, prechádzky v prírode, čas, inšpiratívne sprchy, rozhovory s podnetnými ľuďmi, znova čas, ale aj nápad. Ten čas ťa nepotešil? Nuž, ako sa vraví „that Rome wasn’t built in a day… hey, hey, hey“. Ide tam o to, že si potrebuješ zodpovedať viacero otázok, nad ktorými sa musíš zamyslieť. Nie je to kvíz, kde buď odpoveď poznáš alebo nie. Odpovede sú iba v tebe. Pozitívnou správou je, že keď si tieto otázky zodpovieš, tak všetko ďalšie bude už omnoho jednoduchšie a rýchlejšie! V odpovediach nájdeš to správne korenie pre svoje podnikanie.
Pridaj sa do nášho Klubu Clemènce, stiahni si workbook, ktorý nájdeš v tomto článku nakonci, a pusti sa do toho! Tu máš ochutnávku:
- Čo ťa motivuje ku založeniu tvojej značky? Aký príbeh má tvoja značka?
- Aké sú hodnoty, ktoré majú poháňať tvoj biznis? Aké sú limity a hranice tvojej (budúcej) značky?
- Aký je cieľ tvojej značky? Aké má značka vízie a dlhodobé plány? (táto odpoveď má presahovať cez odpoveď, že cieľom bude zarábať peniažky
- Na čo sa špecializuje tvoja značka? Čo robí tvoju značku unikátnou?
- Aký pocit by mal mať zákazník tvojej značky keď uvidí jej produkt/ webstránku/ predajňu/ účet sociálnej siete?
- Prečo budú ľudia nakupovať PRÁVE u teba
- Čo považuješ na svojej práci za najinšpirujúcejšie?
- Vďaka čomu by si chcela, aby bola tvoja značka známa?
- Máš pre svoju značku vysnívanú spoluprácu? Dodávateľa, celebritu, čokoľvek..
- Kto je ten, komu s radosťou predávaš svoje produkty či služby?
- Popíš svoj ideálny deň v práci. Áno, už úspešne podnikáš so svojou značkou.
- Keď pustíš uzdu fantázii a tvoja značka by mala nekonečné možnosti, ako by to s ňou vyzeralo?
- Vymenuj cca 10 prídavných mien, ktoré by mali vystihovať pocit z pohľadu na tvoju značku.