07 feb Ako vonia tvoja značka?
Z praxe vieme, že drvivá väčšina značiek sa zakladá s myšlienkou na to, ako bude znieť jej názov a krátko na to vzniká logo, ktorého je väčšinou názov súčasťou. Zamýšľaš sa, že či je to teda správny postup, keď o tom takto píšem? 😉 Veru, ak ideš zakladať vlastnú značku, ktorej názov ešte neexistuje, pozorne čítaj. A priprav sa na to, že z tohoto čítania ti vyplynie “domáca úloha”.
Dajme si hneď príklad s názvami na zamyslenie: Oblečko pre chalanov vs. Peaky Boys. Hrnčeky od Marty vs. Martuša. Salón Renky vs. Wedding Couture. Handmade by Nikol vs. Svadobné jedinečnosti. Ktoré názvy na teba pôsobia lepšie, vyspelejšie, premyslenejšie a možno aj profesionálnejšie? 🙂
A teraz prakticky. Si vravíš, že okej, jasné, že tie druhé názvy budú asi to lepšie, ale ako sa ku tomu správnemu teda dopracovať??
Chce to kľud, čas, inšpiráciu, prechádzky v prírode, čas, inšpiratívne sprchy, rozhovory s podnetnými ľuďmi, znova čas a i nápad. Ten čas ťa nepotešil? Nuž, ako sa vraví that Rome wasn’t built in a day… hey, hey, hey. :)) Ide tam o to, že si potrebuješ zodpovedať viacero otázok, nad ktorými sa musíš zamyslieť. Nie je to kvíz, kde buď odpoveď poznáš, alebo nie. Odpovede sú iba v tebe. Pozitívnou správou je, že keď si tieto otazky zodpovieš, tak všetko ďalšie bude už omnoho jednoduchšie a rýchlejšie! To bude ten maják, ktorý sme si spomínali na začiatku. V odpovediach nájdeš to správne korenie pre svoje podnikanie. B-)
Pripravená?
Ešte predtým ako začneš 🙂 Dopraj si na svoje odpovede dostatok času, vytvor si pohodovú atmosféru, pri ktorej sa budeš cítiť dobre. Otvor svoje srdce a povoľ uzdu fantázii. Neboj sa toho a mysli vo veľkom! 🙂 Nenechaj sa ničím a nikým rušiť, obklop sa tým, čo ťa inšpiruje, nabíja energiou a pusti sa do kreovania svojej budúcej značky, ktorú budú tvoji zákazníci milovať!
(Je len na tebe, či si odpovede spíšeš v elektronickej podobe alebo vezmeš do ruky starý dobrý papier a pero (prípadne aj farebné fixky či farbičky). Ak sa ti to bude žiadať, tak vrelo odporúčame aj kresliť a čmárať a vizualizovať myšlienky, ktoré ti budú prúdiť hlavou. Nápomocné môžu byť určite aj výstižky z časopisov či obrázky z internetu (Pinterest, Instagram …) )
“Keď o tom dokážeš snívať, dokážeš to aj uskutočniť!”
PUSTI SA DO TOHO!
- Čo ťa motivuje ku založeniu tvojej značky? Aký príbeh má tvoja značka?
- Aké sú hodnoty, ktoré majú poháňať tvoj biznis? Aké sú limity a hranice tvojej (budúcej) značky?
- Aký je cieľ tvojej značky? Aké má značka vízie a dlhodobé plány? (táto odpoveď má presahovať cez odpoveď, že cieľom bude zarábať peniažky :))
- Na čo sa špecializuje tvoja značka? Čo robí tvoju značku unikátnou?
- Aký pocit by mal mať zákazník tvojej značky keď uvidí jej produkt/ webstránku/ predajňu/ účet sociálnej siete?
- Prečo budú ľudia nakupovať PRÁVE u teba
- Čo považuješ na svojej práci za najinšpirujúcejšie?
- Vďaka čomu by si chcela, aby bola tvoja značka známa?
- Máš pre svoju značku vysnívanú spoluprácu? Dodávateľa, celebritu, čokoľvek..
- Kto je ten, komu s radosťou predávaš svoje produkty či služby?
- Popíš svoj ideálny deň v práci. Áno, už úspešne podnikáš so svojou značkou.
- Keď pustíš uzdu fantázii a tvoja značka by mala nekonečné možnosti, ako by to s ňou vyzeralo?
- Vymenuj cca 10 prídavných mien, ktoré by mali vystihovať pocit z pohľadu na tvoju značku.
Zatočila sa ti z týchto všetkých otázok hlava? Chápem, je toho celkom dosť a pravdepodobne ti doteraz ani nenapadlo pri niektorých, že by mohlo byť užitočné sa nad niečim takým zamyslieť, však? 🙂 To je v poriadku, dopraj si ten čas, čo som spomínala vyššie.
Nebuď na seba prísna, je úplne v poriadku prichádzať na odpovede po častiach. Možno ti to bude trvať celý víkend, alebo celý týždeň. A možno to budú týždne a ku niečomu sa ti odpoveď vyplaví až po mesiacoch. A vieš čo? Bude to super! Lebo možno sa ti stane aj to, že si zodpovieš všetky odpovede a potom, jedného dňa, keď to absolútne nebudeš čakať ti vlastne dojde, že AHA! Toto! Toto je presne ONO! A toto bude úplne ten najlepší pocit, na nezaplatenie. Ako to viem? Lebo som ho sama zažila. A nie raz. A presne takto mi napadol aj ten najlepší názov pre značku, na ktorý som nevedela prísť, keď som nad tým cielene premýšľala. Lebo k niektorým odpovediam treba dozrieť a dospieť, treba k ním niečo zažiť či spoznať, niekoho či niečo stretnúť.
Daj si čas, aby si to mohla vybaliť v tom najväčšom štýle. Spôsobom, z akého potom ľudia padnú na zadok. A ak si nedočkavá, tak ťa pozývam do nášho Klubu Cleménce, kde si môžeš stiahnuť workbook na vypracovanie otázok vyššie, ktorý je rozšírený o pomôcky a naše príklady z praxe, aby si si vedela nájsť odpovede jednoduchšie. 🙂