LOGO nie je ZNAČKA

Stále na teba vyskakuje, že “buduj svoju značku”, “maj dokonalé logo” a podobne? A ty si si nie úplne istá, ako to s tou značkou vlastne je? Však logo je značka, či? Nie tak úplne. We’ve been there, poďme si to teda polopatisticky vysvetliť. 

Aký je rozdiel medzi „značka“ a „logo“.

Začneme malým príkladíkom, to my rady 🙂 

Ak si myslíš, že logo je celá značka, je to ako keby si si myslel, že 4 kolesá tvoria celé auto. Logo je vlastne iba jedným dielikom v obrovskej skladačke, ktorý sa volá značka. Ako keď stavíš veľký hrad z lega, logo je len jedna malá tehlička.

Značka a logo sú dva dôležité pojmy, ktoré sa často zamieňajú.


Značka je to, čo chcem, aby ľudia cítili z môjho podnikania (služby alebo produktu).

Značka je to, čo si myslíš o určitej spoločnosti, produkte alebo službe. Je to súbor asociácií, ktoré máš s touto značkou. Tieto asociácie môžu zahŕňať veci ako kvalita, cena, hodnota, spoľahlivosť, inovácie, spoločenská zodpovednosť,  štýl, spôsob ako sú balené produkty, akým spôsobom značka komunikuje, ALE aj vizuálne prvky, ako je napr. LOGO. 

Logo je vizuálny symbol, ktorý predstavuje značku. 

Môže to byť slovo, symbol alebo kombinácia oboch. Logo má za úlohu identifikovať značku a odlíšiť ju od konkurencie.

Logo je iba jedným z prvkov značky, ktorý má za úlohu ju vizuálne reprezentovať. Vychádza z brand identity, a je súčasťou vizuálnej identity značky.“ – o tom si povieme neskôr ????

Aký je teda rozdiel medzi značkou a logom?

Značka je to, čo si myslíš o značke. Logo je to, čo značku predstavuje.

Uveďme si veeľmi jednoduchý príklad:

Obľúbená čokoláda. Máš rada jej chuť, jej vôňu a to, ako sa v ústach rozplýva. Je vyrobená z alpského mlieka. Máš ju rada pre jej jemnosť. A fialovú farbu obalu. A kravičku so zvončekom na krku. Je ti to známe? 🙂 A predsa nič z toho nie je logo. A nepovedala som ti ani názov produktu. Sú to asociácie, ktoré máš s touto čokoládou. Táto čokoláda má teda silnú značku


Logom tejto čokolády je jej názov „Milka“. Logo môže byť aj jej symbol, napríklad obrázok kravy. Logo pomáha identifikovať čokoládu a odlíšiť ju od iných čokolád.

Poďme si to pre poriadok zhrnúť v tejto tabulečke pre lepšie zapamätanie:

tabuľka logo vs. značka

Prečo je dôležité, aby sme ZNAČKU a LOGO nezamieňali?


Ak si ľudia myslia, že logo je značkou samotnou, môže to viesť k plytkému vnímaniu a chápaniu
hodnôt a cieľov spoločnosti. Firmy by mali chápať, že logo je len jedným z nástrojov v brandingu a že skutočná značka zahŕňa aj ďalšie aspekty, ktoré ovplyvňujú spôsob, ako sú vnímané a aké puto vytvárajú so svojimi zákazníkmi. Tým, že sa tento koncept chybne interpretuje, môže dôjsť k strate príležitostí na vytváranie silnej a súdržnej značky.

Tak ako taká značka vzniká?
A na aké otázky musím nájsť odpoveď?
A podľa čoho vytvoriť logo?
Ak logo nestačí, čo k nemu?
A viem si to urobiť sama alebo potrebujem odborníka?

Na všetky tieto otázky si zodpovieme postupne v ďalších článkoch. 

STAY TUNED. STAY CCo. POSITIVE. ✌️

 



Vybuduj si zarábajúcu značku s Klubom Clemènce.