Sociálne siete nestačia

Sociálne siete hýbu svetom. Je to miesto, kde chodíme zabiť nudu, pobaviť sa s priateľmi, zistiť si novinky z rôznych oblastí, inšpirovať sa. Či chceme či nie, sociálne siete ovplyvňujú aj naše nákupné správanie. A akoby nestačilo, že pravidlá a algoritmy sa pre nás, ktorí na sociálne siete tvoríme obsah z predajným alebo inak hlbším zámerom neústále menia. Častokrát musíme reagovať aj na nové sociálne siete, ktoré prichádzajú a snažia sa nás presvedčiť, že práve toto bude nový Facebook a musíme mu venovať svoju pozornosť.

Menej je viac

Facebook, Instagram, TikTok, Snapchat, Youtube… dalo by sa pokračovať ALE v skutočnosti vás chceme ubezpečiť, že je tu oveľa dôležitejšia vec, ako vaša prítomnosť na všetkých možných sociálnych sieťach! Je ňou zameranie sa na komunikáciu s vašim publikom aj mimo sociálnych sietí. Pýtate sa prečo? Dalo by sa to prirovnať ku bývaniu v podnájme vs. bývaniu vo vlastnom byte – váš byt, vaše pravidlá. Pri práci so sociálnymi sieťami ste „v podnájme“ jej vlastníka a keď zmení pravidlá a podmienky neostáva vám nič iné, iba na ne pristúpiť. Je preto významne dôležité mať vo svojom podnikaní na internete aj iný priestor, kde dokážete so svojim publikom komunikovať. Tým ideálnym miestom je vlastná webstránka na vašej vlastnej doméne. A tá môže byť doplnená o komunikáciu s publikom prostredníctvom pravidelne zasielaných emailov.

Ako už bolo povedané, na vašu stránku nevplývajú zmeny algoritmov sociálnych sietí a zmeny pravidiel. Rovnako tak nehrozí, že o stránku zo dňa na deň prídete (ovšem za predpokladu, že spĺňa všetky bezpečnosté požiadavky na úrovni vášho hostingu), čo sa pri sociálnych sieťach môže stať. Mohli sme to už neraz vidieť, že o svoje častokrát roky budované profily s tisíckami followerov prišli známejšie osobnosti (napríklad doktorka Karolína Baumgartnerová či influencerka Tatiana Žideková) na Instagrame. Ak ste zablokovanie účtov týchto dám zachytili, možno si poviete, že veď v priebehu krátkeho času na svojich nových účtoch získali opäť tisícové publikum. Avšak na takýto „raketový“ návrat sa v žiadnom prípade nemôže spoliehať malý podnikateľ, ktorý si svoju followerskú základňu pracne buduje mnohokrát ozaj dhú dobu a postupne. 

Webu sa taktiež netreba báť, dnes si ho viete zadovážiť už aj svojpomocne s malou investíciou. A minimálne na začiatok nemusí ísť vôbec o náročné riešenie s mnohými funkciami. Stáčí vám jednoduchá tzv. onepage, kde zákazník nájde základné informácie a vašom podnikaní.

Výhody vlastnej webstránky

– vaša plná kontrola nad vzhľadom a komunikáciou na stránke

– nepodriaďujete sa zmenám algoritmov a pravidiel

– môžete vďaka Google Analytics nástroju podrobne trackovať a sledovať návštevnosť a správanie návštevníkov vašej stránky

– profesionalita – webstránka na vlastnej doméne dáva potenciálnym zákazníkom odkaz, že to s predajom myslíte vážne a ste seriózny obchodník

– nehrozí vám strata zo dňa na deň napríklad kvôli zablokovaniu či hacknutiu účtu

Lepší vrabec v hrsti, ako holub na streche

Sledujete si na sociálnych sieťach starostlivo nárast počtu followerov a tešíte sa každému jednému? Prirodzene. 🙂 Avšak rozhodne vám odporúčame zvážiť aj zber emailových kontaktov vášho publika a zákazníkov. Prostredníctvom personalizovaných emailov môžete veľmi efektívne komunikovať svojim potenciálnym zákazníkov svoje novinky a ponuky. Áno, možno vám ako prvé v súvislosti s emailom napadne slovíčko SPAM, avšak zamyslite sa ako veľmi sa sústredíte na triedenie pošty vo vašom inboxe vs. prehliadaniu obsahu na sociálnej sieti. Prieskumy veru hovoria, že investícia do emailového marketingu sa oplatí. Ak sa robí správne, tak za každé investované 1€ do emailmarketingu sa vám môže vrátiť aj viac ako 40€ a toto číslo medziročne stúpa. A to už môže byť fajn motivácia, čo poviete? Taktiež povzbudivou informáciou môže byť štatistika, že viac ako 40% zákazníkov má úprimný záujem sa na pravidelnej týždňovej báze dozvedať nové informácie od svojich obľúbených značiek, ktoré by uvítali priamo vo svojom mailboxe. Už na základe týchto informácii nám môže dávať zmysel sa viac potešiť jednému novému emailovému kontaktu viac ako 10tim novým followerom na sociálnej sieti. 🙂

Na záver si teda zhrňme, že je užitočné myslieť okrem komunikácie na sociálnych sieťach aj na zadné vrátka a byť v kontakte so svojím publikom aj prostredníctvom iného kanála. Tým môže byť vaša vlastná webstránka. Nemusí ísť o nič náročné, základ je, aby tam zákazník našiel to najdôležitejšie o vašej práci spolu s kontaktom na vás. A určite odporúčame zvážiť aj zber emailových kontaktov za účelom tvorby relevantnej databázy, ktorej viete následne v pravidelných intervaloch smerovať svoje novinky a ponuky.

 

 

 

 



Skráť si cestu k úspechu a vyber si z našej ponuky služieb. Tešíme sa, že budeme môcť pomôcť práve tebe!