Instagram ti značku nezachráni

Sociálne siete hýbu svetom. Je to miesto, kde chodíme zabiť nudu, pobaviť sa s priateľmi, zistiť si novinky z rôznych oblastí, inšpirovať sa. Či chceš či nie, sociálne siete ovplyvňujú aj tvoje nákupné správanie. A akoby nestačilo, že sa nonstop musíme prispôsobovať algoritmom… furt musíme reagovať aj na nové sociálne siete, ktoré prichádzajú a snažia sa nás presvedčiť, že práve toto bude nový Facebook a musíme mu venovať svoju pozornosť. Vitaj Threads… ????

Menej je viac

Facebook, Instagram, TikTok, Threads, Youtube… dalo by sa pokračovať ALE v skutočnosti ťa chceme ubezpečiť, že je tu oveľa dôležitejšia vec, ako byť na všetkých možných sociálnych sieťach!
Zameraj sa na budovanie vzťahu s tvojimi zákazníkmi mimo sociálnych sietí.
Prečo? Použijem zjedodušený príklad na bleskové pochopenie. Zober si bývanie v podnájme vs. bývanie vo vlastnom byte – tvoj byt, tvoje pravidlá. Pri práci so sociálnymi sieťami si „v podnájme“ a keď Mark (či iný majiteľ sociálnej siete :)) zmení pravidlá a podmienky neostáva ti nič iné, iba na ne pristúpiť.
Je preto fakt dôležité mať vo svojom podnikaní na internete aj iné miesto, kde dokážeš so svojim publikom komunikovať. Môže ním byť napríklad vlastná webstránka na vlastnej doméne. A tá môže byť doplnená o pravidelne zasielané emaily. Tieto dve ingrediencie v tvojom marketingu ťa dokážu výraznejšie odlíšiť od konkurencie a dodať tvojej značke tú pravú profesionálnu arómu. Dopraj si to!
Ako sme si už povedali – tvoj byt, tvoje pravidlá. Rovnako ti nehrozí, že o stránku zo dňa na deň prídeš (za predpokladu, že spĺňa všetky bezpečnosté požiadavky na úrovni tvojho hostingu a zaplatíš si pravidelný poplatok za svoju doménu :))), čo sa pri sociálnych sieťach môže stať.
Mohli sme to už neraz vidieť, že o svoje častokrát roky budované profily s tisíckami followerov prišli známejšie osobnosti (napríklad doktorka Karolína Baumgartnerová či influencerka Tatiana Žideková) na Instagrame. Ak si zablokovanie účtov týchto dám zachytila, možno si povieš, že veď v priebehu krátkeho času na svojich nových účtoch získali opäť tisícové publiká.
Myslíš si ale, že keby sa to stalo tebe, potom ako si si roky škrečkovala followerka za followerkom, že by sa ti vrátili rovnako rýchlo?… odpoveď myslím sama veľmi dobre poznáš. 🙂
Webu sa taktiež netreba báť, dnes si ho vieš zadovážiť už aj svojpomocne s malou investíciou. A minimálne na začiatok nemusí ísť vôbec o náročné riešenie s mnohými funkciami. Stáčí ti jednoduchá tzv. onepage, kde zákazník nájde základné informácie a tvojom podnikaní. Alebo aspoň stránka vytvorená cez Google Sites. Sleduj nás, tejto téme sa budeme čoskoro venovať tiež.

Výhody vlastnej webstránky

– máš plnú kontrolu nad tým, ako tvoj web vyzerá a ako cez ňu komunikuješ
– nepodriaďuješ sa zmenám algoritmov a pravidiel
– môžeš vďaka Google Analytics nástroju podrobne sledovať návštevnosť a správanie návštevníkov tvojej stránky
– dávaš ľuďom odkaz, že si profesionál – webstránka na vlastnej doméne (doména je to čo vyťukávaš do prehliadača napr www.clemnce.sk) dáva ľuďom odkaz, že to s predajom myslíš vážne a si seriózna podnikateľka
– nehrozí ti strata zo dňa na deň, napríklad kvôli zablokovaniu či hacknutiu účtu

Lepší vrabec v hrsti, ako holub na streche

Sleduješ si na sociálnych sieťach starostlivo nárast počtu followerov a tešíš sa každému jednému? Prirodzene. 🙂 Avšak rozhodne ti odporúčame zvážiť aj zber emailových kontaktov tvojho publika a zákazníkov. Prostredníctvom personalizovaných emailov môžeš veľmi efektívne komunikovať svojim potenciálnym zákazníkov svoje novinky a ponuky. Áno, možno ti ako prvé v súvislosti s emailom napadne slovíčko SPAM, no zamysli sa ako veľmi sa sústredíš na triedenie pošty vo svojom inboxe vs. scrolovanie nástenky na Instagrame. Prieskumy veru hovoria, že investícia do emailového marketingu sa oplatí. Ak sa robí správne, tak za každé investované 1 do emailmarketingu sa ti môže vrátiť aj viac ako 40 a toto číslo medziročne stúpa. A to už môže byť fajn motivácia, čo povieš?Povzbudivá  môže byť aj štatistika, že viac ako 40% zákazníkov má úprimný záujem sa na pravidelnej týždňovej báze dozvedať nové informácie od svojich obľúbených značiek, ktoré by uvítali priamo vo svojom mailboxe. Už na základe týchto informácii ti môže dávať zmysel sa viac potešiť jednému novému emailovému kontaktu viac ako 10tim novým followerom na sociálnej sieti. 🙂
Na záver si teda zhrňme.
  • Je užitočné myslieť okrem komunikácie na sociálnych sieťach aj na zadné vrátka a byť v kontakte so svojím publikom aj prostredníctvom iného kanála.
  • Tým iným kanálom môže byť tvoja vlastná webstránka. Nemusí ísť o nič náročné, základ je, aby tam zákazník našiel to najdôležitejšie o tvojej práci spolu s kontaktom na teba.
  • A určite odporúčame aj zber emailových kontaktov, aby si následne tento zoznam vedela použiť napríklad na cielenie platenej reklamy, alebo posielanie newslettrov.


Vybuduj si zarábajúcu značku s Klubom Clemènce.