putavy obsah na socialne siete

Ako tvoriť zaujímavý obsah bez stresu?

Čau papaya! Poznáš ten pocit, že vieš, že musíš dať zas nejaký príspevok na sociálne siete, lebo veď algoritmy nepustia, ale nápad žiaden?! Peklo, stres, nápad neprichádza, čas plynie…

A potom zrazu ten nápad príde, ty sa do toho pustíš a… nič! Nenapadajú ti vhodné slová, máš dojem, že je to celé nasilu, stále len mažeš celé vety, lebo sa ti nezdajú dosť dobré, ide to z teba jak z chlpatej deky. Nakoniec to zvládneš! Ale po zverejnení toho postu, máš na ňom 4 lajky. Máš dojem, že celá snaha stála za prd. Nikoho to nezaujíma, celá robota a námaha bola zbytočná. Nech spraví stojku ten, čo toto nezažil!

Teraz si predstav, že toto nezažívaš. Že vždy máš poruke vhodný nápad, o čo sa so svojim publikom podeliť. Že dobre vieš, čo ich najviac zaujme a cinkne im do nosa. Fajná predstava, že? No a vôbec to nemusí ostať iba pri predstave! Naučíme ťa, ako tvoriť zaujímavý obsah bez stresu????

S našimi klientami často riešime to, že nie vždy presne vedia, s kým vlastne komunikujú. Kto sú ich fanúšikovia a zákazníci. Inak povedané, tak po našom marketingovom, nepoznajú svoju cieľovku. Znie ti to povedome?

Poznáš svoju cieľovú skupinu?

Prečo je dôležité poznať svoju cieľovú skupinu? Pre čo najzrozumiteľnejšie a najjednoduchšie vysvetlenie ťa vezmem do predajne s tlačou. Vedela si, že keď si kupuješ akýkoľvek časopis, tak si vlastne kupuješ reklamu? Zaručene vieš vymenovať z fleku rôzne tituly s rôznym zameraním – Eva, Emma, Zdravie, Život, Dobré jedlo, Svadba, Dieťa, Môj dom, Urob si sám, Záhradkár, atď.

Možno máš aj ty sama nejaké obľúbené, ktoré si zvykneš kúpiť. To základné tematické zameranie je nám asi jasné, že ženský magazín si kúpi žena alebo, že titul venovaný materstvu a rodičovstvu si kúpi pravdepodobne mamička. Poďme ale hlbšie a vezmime si na mušku dámske magazíny. Je ich hneď niekoľko. Každý je pre ženy a môžeš si v nich čítať o veľmi podobných témach. A predsa sú iné! A predsa si mladšia čitateľka skôr vyberie Evu či Emmu, a staršia siahne skôr po Madam Eva. Pretože aj keď sú obe ženy, ich záujmy sa líšia. A to čo zaujme slobodnú študentku, už nezaujme lekárku, ktorá má doma manžela a dve deti.

Natívna reklama

A tomu zodpovedá aj reklama umiestňovaná v jednotlivých tituloch, a tým sa nemyslí iba tá očividná reklama na kozmetiku, či fešn značky, ale týka sa to aj tzv. natívnej reklamy, ktorá sa schováva v textoch. Týka sa to aj tých textov, ktoré vypĺňajú ten priestor, ktorý tam pomedzi tú reklamu ostal. Lebo každý časopis je vo finále iba obsahová reklama. Cez hodnotný obsah, ktorý čitateľovi dáva pridanú hodnotu informácie, relaxu, a pod., si spolu s ňou kupuje aj reklamu. Dobrovoľne. Nenásilne. A pamätáš, keď si si kúpila časopis kvôli tomu, že ku nemu bola pribalená zubná pasta alebo gumičky do vlasov? Tá značka, čo to tam pribalila, si za to zaplatila. Čiže si si tú reklamu doslova kúpila!

Tak čo, budeš sa odteraz na časopisy pozerať inak? Aký “časopis” potrebuješ písať ty pre svojich followerov? Čo ich zaujíma? Čo ich trápi? Aké sú ich radosti a starosti? Čo sa im páči? Akú “reklamu” by si od teba mohli byť ochotní kúpiť? Skús sa nad tým zamyslieť, sme presvedčené, že nápady prídu! Veľa zdaru!



Vybuduj si zarábajúcu značku s Klubom Clemènce.