Značku si nekúpiš, musíš ju vybudovať

Ako by si odpovedala na otázku: Čo je to značka? Názov, alebo logo, alebo oboje? Alebo niečo úplne iné? 🙂 Vysvetlime si:

Značka je TO, čo robí tvoj produkt alebo službu jedinečným a zapamätateľným. Značka je pocit, aký vo svojom zákazníkovi dokážeš vyvolať. Je to, to prvé, čo človeku v spojitosti s tvojou značkou napadne. A to pri tých skutočných lovebrandoch nie je väčšinou logo či farba.

Napríklad pre mňa je lovebrand kníhkupectvo Martinus. A to prvé, čo mi pri Martinuse napadne je ten pocit, ktorý mám, keď vchádzam do ich kníhkupectva, tá atmosféra, ktorá ma tam sprevádza, usmiaty nápomocný, no nie otravný personál, tá vôňa a hudba. To je pre mňa Martinus. 🙂 A aké majú logo? Musím sa zamyslieť a potom si to biele Mko predstavujúce zároveň aj knižky na typicky červenom pozadí aj vybavím. 🙂 

Značka je hodnota, ku ktorej sa ľudia radi vracajú. Je to pocit, za ktorý si radi priplatia – aj keď dostanú “to isté”. Je to emócia, za ktorou radi pocestujú. Je to niečo, čo sa nedá kúpiť, či vyrobiť. Značka sa dá iba vybudovať. 🙂 Je to to isté, ako s vypracovaným telom, tiež sa nedá kúpiť, ale musíme si to odmakať vo fitku a zdravom stratovaní. 

Značka je komplex, ktorého “hmatateľnou” súčasťou je názov, logo, vizuálna identita a napríklad aj slogan. No a potom tu máme všetky tie “pocitové” veci spomínané vyššie, ktoré sú tiež neoddeliteľnou súčasťou úspešnej značky – spôsob komunikácie – odborne nazývané tone of voice alebo po slovensky – hlas značky

To, aby sme si vysvetlili, keď prídeš do banky, tak ťa tam čaká personál so serióznym vystupovaním, ktorý ti vyká, odetý v blúzke či košeli, aby bola umocnená tá vážnosť o čo pri jednaní s peniazmi a o peniazoch ide. Z banky prechádzaš ešte vybaviť niečo ku svojmu operátorovi a tam ťa privíta stále seriózny, ale predsa len už trocha uvoľnenejší personál oproti banke. No a potom si dáš stretko s nami, Clemence 🙂 A my, síce budeme tiež seriózne, ale budeme si tykať a celé sa to bude niesť v priateľskej uvoľnenej atmosfére. 

Ono sa toto všetko, čo ako zákazník na týchto miestach zažívaš nedeje náhodou, je to cielené, pretože to tak má značka “vymyslené”. 😉 Pretože takto si to rozhodli okoreniť a ochutiť pre svoje publikum. 

Ak si povieš, že ty si predsa malý podnikateľ, ktorý nemá na to, aby sa v tomto išiel podobať veľkým globálnym značkám tak vedz, že práve pre takú malú značku sú tieto veci, ktoré sa nedajú kúpiť ako platená reklama, kľúčové.

A vieš čo je na tom ešte super? Že sa to nedá ani okopírovať! Lebo svoj drive a svoju dušu do svojej vlastnej značky dokážeš vložiť jedine ty sama osobne. 🙂 Skrátka, keď ten istý koláč pečiú dvaja cukrári, nikdy nebudú chutiť rovnako. Lebo jeden dá maslo a druhý Heru. Napríklad. Chápeme sa? 😉 

Svoju značku môžeš budovať mnohými spôsobmi, od pútaveho a chytľavého názvu, nápaditú vizuálnu identitu, cez komunikáciu so zákazníkom, to ako ho sprevádzaš až do okamihu, kým u teba nakúpi (lebo on nenakúpi hneď, to si vedela? :-)) až po zážitok, ktorý mu pripravíš, keď si od teba rozbalí balíček s tovarom, alebo ten pocit, ktorý v ňom ostane, keď bude odchádzať z tvojho kráľovstva potom, ako si mu poskytla svoju službu. 

Je toho veľa a postupne si všetko krok po kroku vysvetlíme. Už nabudúce budeme spoločne hľadať DNA tvojej značky! 

No a v platenej časti si môžeš ku tomuto článku stiahnuť a vypracovať WORKBOOK, ktorý ti pomôže spoznať samú seba v tom, aký si zákazník! No a nie len to, nájdeš tam kopec iného hodnotného obsahu, ktorý ti pomôže vybudovať zarábajúcu značku. 🙂 Čakáme ťa tam, pridaj sa ešte dnes!





Vybuduj si zarábajúcu značku s Klubom Clemènce.