Ako na úspešnú spoluprácu s influencerom

Čau Papaya! 🙂 

Instagram dnes hýbe marketingom a máš pocit, že si tá posledná značka, čo ešte nemá žiadnu spoluprácu s influencerom? Neblázni, určite nie si! 🙂 Ono to nie je žiadne must have! Ale, ak nad tým vážne premýšľaš, pobavme sa o tom, ako na to! 

Ísť do toho? 

Predstav si, že tvoj biznis je ako chutné a zdravé jedlo. Chceš, aby ho ochutnalo, čo najviac ľudí, no nie každý sa len tak zastaví v tvojej reštaurácii. Tu prichádza na scénu influencer marketing – on je ako ten super populárny foodbloger, ktorý sleduje tvoje cieľové publikum. Ak ho presvedčíš o chuti tvojho jedla, môže ho odporučiť svojim followerom a pritiahnuť k tebe nových zákazníkov. 

Ale pozor! Influencer marketing nemusí byť vždy to pravé orechové. Predtým, ako sa pustíš do hľadania influencera, odpovedz si na otázky nižšie.

  • Aký je tvoj cieľ spolupráce s influencerom? Chceš aby sa o tvojej značke dozvedelo viac ľudí, získať nových followerov, alebo predať viac produktov?
  • Poznáš svoje cieľové publikum? Kto sú tí ľudia, ktorých chceš zaujať svojou ponukou?
  • Aký máš rozpočet? Spolupráca s influencermi môže byť drahá, preto si stanov realistický rozpočet. Ten môže výrazne ovplyvniť tvoj konečný výber influencera. 

Influencer môže naozaj trefne okoreniť marketing tvojej značky, vďaka čomu bude pre zákazníkov lákavejšia. 🙂 Myslieť však treba aj na ďalšiu dôležitú vec. Čítaj ďalej.

Si pripravená?

Je na influencerskú spoluprácu pripravená tvoja značka? Predstav si, že zachytíš na Instagrame u nejakého influencera produkt, ktorý ťa zaujme. Už si sa s ním možno stretla aj predtým, vďaka čomu si povieš, že: „Ahaa, veď to je to, čo som už videla! A teraz o tom hovorí aj tento influencer, no to je zaujímavé!” Až teda sa ti stane to, že sa rozhodneš si ten produkt kúpiť. Prídeš na profil značky a tápeš. Nemajú nikde uvedený web, kde by si si vedela produkt objednať. Pozeráš daný profil sprava aj zľava, nevieš vlastne ani zistiť, koľko ten produkt stojí. Pod nejakým XY príspevkom sa dočítaš, že informácie o cene a objednávky v správe. Fúha! Síce sa ti do toho nechce, ale ten produkt ťa celkom zaujal, tak nakoniec napíšeš. A odpoveď nikde. Ani na druhý deň. Potom zrazu dostaneš odpoveď, a keď zistíš, že musíš platiť prevodom, tak si sama pred sebou priznáš, že chtíč si ten produkt kúpiť, ťa už vlastne aj úplne opustil, a vykašleš na to. 

Nuž, aj takto môže dopadnúť nedostatočná príprava značky pred nádejne úspešnou spoluprácou s influencerom. Pomocou nášho workbooku ti pomôžeme vyhnúť sa najfatálnejším chybám a dostatočne sa na spoluprácu pripraviť.

Daj vedieť o svojom produkte dopredu

Ešte sa nám žiada podotknúť, že je rozdiel, keď ponúkneš na spoluprácu influencerovi produkt, ktorý ešte nikto nikde nevidel alebo produkt, ktorý je už možné vidieť, či zakúpiť v obchode, bežala ti naň reklama, alebo sa o ňom verejnosť už mala možnosť dozvedieť. Nákupná cesta zákazníka nie je priama. Potrebujeme sa s tým, čo kupujeme, stretnúť niekedy aj niekoľkokrát, a až potom uvažujeme, že si to kúpime, a nakoniec sa tak aj stane. Tým chceme povedať to, že ak chceš vyťažiť zo spolupráce čo najviac, zabezpeč, aby tvoj zákazník nemal prvý kontakt s tým, čo práve ponúkaš, u daného influencera. Aby si mohol povedať, že: “Aha, no tak keď toto, čo som už videla, propaguje aj Lucka, tak to bude asi dobré, kúpim si to aj ja!” Dáva ti to zmysel? 🙂 

Papaya, tento článok má pokračovanie v našom Klube Clemènce! Pridaj sa k nám ešte dnes a nájdeš tam ku článku aj praktický workbook!



Vybuduj si zarábajúcu značku s Klubom Clemènce.