28 júl Ako sme fotili naše biznis portréty
Fotky sú dôležitou súčasťou prezentácie tvojej značky na internete. Či už ponúkaš služby alebo predávaš produkty, kvalitné fotky sú must pre tvoj efektívny predaj. Ako si úspešne naplánovať a zrealizovať fotenie? Povieme ti, ako sme to urobili my a pokojne sa inšpiruj. :))
Či už ponúkaš služby alebo predávaš produkty, kvalitné fotky sú must pre tvoj efektívny predaj.
Fotky potrebujú správnu atmosféru
Prvým krokom nášho plánovania bola diskusia o tom, ako by mal výsledok vyzerať. Čo by malo z fotiek vyžarovať, akú majú mať fotky „náladu“ a odkaz. Našim cieľom bolo, aby boli fotky seriózne no zároveň mali priateľskú atmosféru. Toto smerovanie by malo vychádzať z celkového tzv. „tone of voice“ komunikácie vašej značky. Vďaka tomu zabezpečíš, že tvoje fotky budú plne korešpondovať s tvojimi príspevkami, obsahom a spôsobom komunikácie. Tejto téme sa budeme ešte určite venovať podobnejšie v našich ďalších blogoch, kedže je to dôležitá súčasť budovania značky.
Následne sme si vytvorili na našom obľúbenom Pintereste plnom skvelých inšpirácii nástenku. Tam sme si ukladali námety na portréty, ktoré vystihovali našu predtým diskutovanú predstavu. Odporúčame ti si následne spísať zoznam jednotlivých záberov, ktoré budete chcieť finálne fotiť, aby ste si to vedeli počas fotenia spoločne s fotografom ustrážiť, že sa na nič nezabudlo. Dôležité sú nie len fotky tvojej tváre, ale aj situačné momentky. 🙂
Miesto fotenia
Prišiel na rad výber miesta fotenia. V našom prípade sme sa rozhodli fotiť v priestoroch moderného coworking centra v Bratislave HubHub v Nivy Tower. Toto miesto nám poskytlo presne to, čo sme hľadali. Moderný presvetlený priestor s ideálnymi kulisami a zeleňou, ktorá fotkám veľmi pristala. Priestor sme si rezervovali vopred a mali sme ho k dispozícii iba pre nás. Vďaka tomu sme fotenie stihli za pomerne krátky čas – 2hodiny.
Pravdaže, nie je to nevyhnutné fotiť v prenajatom priestore. Ak na to máte vhodné podmienky, dá sa pokojne fotiť aj v domácej kancelárii či príjemnej kaviarni. V skutočnosti je najvhodnejšie nechať sa fotiť v prostredí, ktoré je ti prirodzené a prihováraš sa odtiaľ napríklad aj na svojich sociálnych sieťach. Avšak je jasné, že nie každému to môže doma vyhovovať. 🙂
Zvláštnou kapitolou sú však napríklad handmade tvorcovia, ktorým určite odporúčame fotenie priamo na mieste, kde svoje produkty vyrábajú. Ak to nie je možné tak mysli pri plánovaní fotenia na to, aby si si zabezpečila aj zábery z výroby tvojich výrobkov. Pripájame na ukážku fotografie pre značku Svadobné jedinečnosti. Fotila šikovná fotografka Katka Sedláková – Fotky pre radosť.
Výber fotografa
V ďalšom kroku sme sa potrebovali rozhodnúť pre fotografa. Naša voľba padla na Daniela Nedeliaka, ktorý má s fotením dlhoročné skúsenosti. Spoločne sme si prešli našu predstavu vrátane nahliadnutia na uložené inšpirácie a miestom pre fotenie. Vďaka tomu a pravdaže aj s ohľadom na Danielov štýl fotenia, ktorý sme už poznali sme vedeli, že fotenie s ním bude pre nás správna voľba. Myslíme, že výsledok hovorí nakoniec sám za seba. 🙂
Pri výbere fotografa odporúčame brať do úvahy štýl úpravy výsledných fotografií a aj predošlé skúsenosti. Spôsoby úpravy sú rôzne a pri výbere treba dbať na to, aby korešpondovala s vami žiadaným výsledkom. Rovnako tak ak niekto dokáže nafotiť krajinky neznamená to automaticky, že mu to ide rovnako dobre aj s ľudskými tvárami. Vždy je dobré vedieť dopredu aké skúsenosti fotograf má a zvážiť, či vám jeho práca vyhovuje.
Pri plánovaní rozhodne odporúčame myslieť aj na to, čo si na fotenie oblečieš a aké zvolíš líčenie. Vo všeobecnosti je dobrou univerzálnou voľbou oblečenie v neutrálnych svetlých tónoch. Opatrní treba byť s príliš výraznými farbami a vzormi, ktoré môžu na fotkách tvoriť nežiadúce „fenomény“, alebo príliš pútať pozornosť. Dôležitá je tvoja tvár a osobnosť, nechaj ich preto vyniknúť. 🙂
Dotvorte atmosféru fotografií
No a nakoniec sa zamysli aj nad tým, aké výstižné rekvizity by mali byť súčasťou tvojich fotiek. Ako môžeš vidieť u nás, sme obklopené našimi pracovnými nástrojmi, ktoré sa stali počas fotenia rekvizitami. Notebooky, tablety, zápisníky a múdre knižky nás obklopujú pri práci každý deň. Nezabudni sa aj ty počas fotenia obklopiť tým, čo ku tvojej práci patrí, aby boli fotky maximálne výstižné.
Slovami profesionála Daniela Nedeliaka
„S dievčatami s Clemence & Co. sa mi spolupracovalo veľmi dobre. Bolo to hlavne preto, že mali úplne jasnú predstavu o tom, čo chcú fotkami vyjadriť a akú náladu by mali mať. To je asi najdôležitejšia časť celej prípravy, pochopiť vlastnú značku a náladu, ktorú má komunikovať. Až neskôr sa hľadá najvhodnejšie oblečenie a miesto, ktoré túto atmosféru dotvárajú. Ľudí s mladej novej reklamnej agentúry by som vidiel určite inak, ako právnikov s kancelárie, ktorá pôsobí na trhu 30 rokov. Fotka nehovorí len to, ako človek vyzerá, ale je v nej celý príbeh. Ste skúsený právnik v ručne šitom hodvábnom obleku, ktorý drví svoju konkurenciu na súde? Alebo mladý kreativec v košeli bez kravaty s vyhrnutými rukávami? Ak máte jasno v tom čo Vaša značka predstavuje je to najlepší predpoklad na dobrý biznisportrét.“
Investícia do plánovania takéhoto fotenia sa ti určite niekoľkonásobne vráti. Kvalitné fotografie ti budú slúžiť veľmi dlho a využiješ ich na všetkých svojich kanáloch – sociálne siete, webové stránky a rôzne iné prezentácie. Fotka je pri predaji a ponúkaní služieb či produktov na internete mnohokrát jediná možnosť, ako ukázať ponuku svojim zákazníkom a preto je táto forma prezentácie tak dôležitá!
Ak plánuješ fotenie a cítiš sa stále stratená napriek našim radám, neváhaj sa na nás obrátiť. Rady ti poradíme s plánovaním tvojho ideálneho konceptu.