Ako sme fotili naše biznis portréty

Fotografie sú dôležitou súčasťou prezentácie na internete. Či už poskytujete služby alebo predávate produkty kvalitné fotky môžu byť skvelou pomôckou, ako sa predať efektívnejšie. Ako si úspešne naplánovať a zrealizovať fotenie? Povieme vám, ako sme to urobili my a pokojne sa inšpirujte.

Či už poskytujete služby alebo predávate produkty kvalitné fotky môžu byť skvelou pomôckou, ako sa predať efektívnejšie.

Definujte správne atmosféru fotografií

Prvým krokom nášho plánovania bola diskusia o tom, ako by mal výsledok vyzerať. Čo by malo z fotiek vyžarovať, akú majú mať fotky „náladu“ a odkaz. Našim cieľom bolo, aby boli fotky seriózne no zároveň mali priateľskú atmosféru. Toto smerovanie by malo vychádzať z celkového tzv. „tone of voice“ komunikácie vašej značky. Vďaka tomu zabezpečíte, že vaše fotky budú plne korešpondovať s vašimi príspevkami, obsahom a spôsobom komunikácie. Tejto téme sa budeme ešte určite venovať podobnejšie v našich ďalších blogoch, kedže je to dôležitá súčasť budovania značky.

Následne sme si vytvorili na našom obľúbenom Pintereste plnom skvelých inšpirácii nástenku. Tam sme si ukladali námety na portréty, ktoré vystihovali našu predtým diskutovanú predstavu. Odporúčame vám si následne spísať zoznam jednotlivých záberov, ktoré budete chcieť finálne fotiť, aby ste si to vedeli počas fotenia spoločne s fotografom ustrážiť, že sa na nič nezabudlo. Dôležité sú nie len fotky vašej tváre, ale aj situačné momentky.

Miesto fotenia

Prišiel na rad výber miesta fotenia. V našom prípade sme sa rozhodli fotiť v priestoroch moderného coworking centra v Bratislave HubHub v Nivy Tower. Toto miesto nám poskytlo presne to, čo sme hľadali. Moderný presvetlený priestor s ideálnymi kulisami a zeleňou, ktorá fotkám veľmi pristala. Priestor sme si rezervovali vopred a mali sme ho k dispozícii iba pre nás. Vďaka tomu sme fotenie stihli za pomerne krátky čas 2hodiny.

Pravdaže, nie je to nevyhnutné fotiť v prenajatom priestore. Ak na to máte vhodné podmienky, dá sa pokojne fotenie realizovať aj v domácej kancelárii či príjemnej kaviarni. V skutočnosti je to najvhodnejšie nechať sa fotiť v prostredí, ktoré je vám prirodzené a prihovárate sa odtiaľ aj na svojich sociálnych sieťach. Avšak je jasné, že nie každý má doma také reprezentatívne priestory. 🙂

Zvláštnou kapitolou sú však napríklad handmade tvorcovia, ktorým určite odporúčame fotenie priamo na mieste, kde svoje produkty vyrábajú. Ak to nie je možné tak myslieť pri plánovaní fotenia na to, aby ste si zabezpečili aj zábery z výroby vašich výrobkov. Pripájame na ukážku fotografie pre značku Svadobné jedinečnosti. Fotila šikovná fotografka Katka Sedláková – Fotky pre radosť.

Výber fotografa

V ďalšom kroku sme sa potrebovali rozhodnúť pre fotografa. Naša voľba padla na Daniela Nedeliaka, ktorý má s fotením dlhoročné skúsenosti. Spoločne sme si prešli našu predstavu vrátane nahliadnutia na uložené inšpirácie a miestom pre fotenie. Vďaka tomu a pravdaže aj s ohľadom na Danielov štýl fotenia, ktorý sme už poznali sme vedeli, že fotenie s ním bude pre nás správna voľba. Myslíme, že výsledok hovorí nakoniec sám za seba. 🙂

Pri výbere fotografa odporúčame brať do úvahy štýl úpravy výsledných fotografií a aj predošlé skúsenosti. Spôsoby úpravy sú rôzne a pri výbere treba dbať na to, aby korešpondovala s vami žiadaným výsledkom. Rovnako tak ak niekto dokáže nafotiť krajinky neznamená to automaticky, že mu to ide rovnako dobre aj s ľudskými tvárami. Vždy je dobré vedieť dopredu aké skúsenosti fotograf má a zvážiť, či vám jeho práca vyhovuje.

Pri plánovaní rozhodne odporúčame myslieť aj na to, čo si na fotenie oblečiete a aké zvolíte líčenie. Vo všeobecnosti je dobrou univerzálnou voľbou oblečenie v neutrálnych svetlých tónoch. Opatrní treba byť s príliš výraznými farbami a vzormi, ktoré môžu na fotkách tvoriť nežiadúce „fenomény“, alebo príliš pútať pozornosť. Dôležitá je vaša tvár a osobnosť, nechajte ich preto vyniknúť.

Dotvorte atmosféru fotografií

No a nakoniec sa zamyslite aj nad tým, aké výstižné rekvizity by mali byť  súčasťou vašich fotografií. Ako môžete vidieť u nás, sme obklopené našimi pracovnými nástrojmi, ktoré sa stali počas fotenia rekvizitami. Notebooky, tablety, zápisníky a múdre knižky nás obklopujú pri práci každý deň. Nezabudnite sa aj vy počas fotenia obklopiť tým, čo ku vašej práci patrí, aby boli vaše fotky maximálne výstižné.

Slovami profesionála Daniela Nedeliaka

„S dievčatami s Clemence & Co. sa mi spolupracovalo veľmi dobre. Bolo to hlavne preto, že mali úplne jasnú predstavu o tom, čo chcú fotkami vyjadriť a akú náladu by mali mať. To je asi najdôležitejšia časť celej prípravy, pochopiť vlastnú značku a náladu, ktorú má komunikovať. Až neskôr sa hľadá najvhodnejšie oblečenie a miesto, ktoré túto atmosféru dotvárajú. Ľudí s mladej novej reklamnej agentúry by som vidiel určite inak, ako právnikov s kancelárie, ktorá pôsobí na trhu 30 rokov. Fotka  nehovorí len to, ako človek vyzerá, ale je v nej celý príbeh. Ste skúsený právnik v ručne šitom hodvábnom obleku, ktorý drví svoju konkurenciu na súde? Alebo mladý kreativec v košeli bez kravaty s vyhrnutými rukávami? Ak máte jasno v tom čo Vaša značka predstavuje je to najlepší predpoklad na dobrý biznisportrét.“

Investícia do plánovania takéhoto fotenia sa vám určite niekoľkonásobne vráti. Kvalitné fotografie vám budú slúžiť veľmi dlho a využijete ich na všetkých svojich kanáloch – sociálne siete, webové stránky a rôzne iné prezentácie. Fotografia je pri predaji a ponúkaní služieb či produktov na internete mnohokrát jediná možnosť ako ukázať ponuku svojim zákazníkom a preto je táto forma prezentácie tak dôležitá.

Ak plánujete fotenie a cítite sa stále stratení napriek našim radám, neváhajte sa na nás obrátiť. Rady vám prostredníctvom konzultácii poradíme s plánovaním vášho ideálneho konceptu. Rovnako tak vám vieme odporučiť a sprostredkovať fotografov, ktorých máme overených.



Skráť si cestu k úspechu a vyber si z našej ponuky služieb. Tešíme sa, že budeme môcť pomôcť práve tebe!